2 Şubat 2014 Pazar

Çikolata Soslu Islak Kek


Tarifin ilhamını bu adresten aldım; http://www.birtutamkekik.com/2011/09/turk-kahveli-islak-kek.html Ayşegül Atılgan'a çok teşekkürler.

Ben sosunda farklılık yaptım; kakaom azmış, ancak keke yetti, sosunu benmari usulü erittiğim çikolatadan yaptım. Bir de kahve vardı tarifte , ben koymadım hiç.

Bir de itiraf edeyim; çok çok şekerli şeyleri sevmiyorum, 1,5 su bardağı yerine 1 bardak şeker koydum:)

Ama sonuçtan çok memnunum:)

KEKİ İÇİN:
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı süt
3 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı Söke beyaz un ( kıvam epey akışkan olmalı, unu abartmayalım)
             SOS MALZEMELERİ
1 su bardağı süt
1 çorba kaşığı toz şeker
50 gr eritmelik çikolata
25 gr. tereyağı
               
Derin bir çırpma kabına 4 yumurtamızı kırıp şekerini ilave ediyoruz. Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Daha sonra diğer sıvı malzelerimizi ilave edip tekrar çırpıyoruz.
En son olarak unumuzu vanilyamızı kakaomuzu ve kabartma tozumuzu karışımın içine eleyerek ekliyor ve iyice karışmasını sağlıyoruz.
Silikon ya da kelepçeli kek kalıbına karışımımızı döküp,180 derecede pişiriyoruz. Benimki 20 dakikada oldu.

Sosumuz için önce çikolatayı eritiyoruz, benmari usulü. Tencereye tüm malzemeleri koyup karıştırdıktan sonra bir taşım kaynatıyoruz.
Kekimiz fırından çıkıp ılındıktan sonra dilimleyip üzerine ılınmış durumda olan sosumuzu eşit bir şekilde yayıyoruz.
1 saat sabredin, sosu çeksin, öyle tadın...
Üzerine hindistan cevizi döktüm ben, çok yakıştı...Afiyet olsun:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder