16 Aralık 2013 Pazartesi

Krem peynirli, limonlu kek


Yine bir profesyonelden tarif:) Sevgili Özge Beyendik Oktay'ın yardımlarıyla en güzel kekimi yaptım. Reçeteye uyarsanız başarı kaçınılmaz. Diğer muhteşem tarifleri  için ;  https://www.facebook.com/ozgepastart


170 gr oda sicakliginda tereyagi (tercihen Pınar) 
100 gr taze krema peyniri ( tercihen Yorsan White )
3 buyuk boy yumurta
200 gr toz seker
1 limon kabugu rendesi
200 gr un
1/2 tatli kasigi kabartma tozu
1/2 cay kasigi karbonat
1/2 cay kasigi tuz

1- Bir kaba, un, kabartma tozu, karbonat ve tuzu eleyin.
2- Baska bir kapta tereyagi ve krem peyniri krem kivamina gelene kadar cirpin.
3- Toz sekeri azar azar ekleyin ve cirpmaya devam edin.
4- Limon rendesini ekleyin.
5- Yumurtalari teker teker ekleyin ve cirpin. Cirpma islemi bittikten sonar, karisim kesik kesik bir goruntu alabilir ama bu sizi yaniltmasin, un eklendikten sonra kaybolacaktir.
6- Son olarak da, daha once elemis oldugunuz unlu karisimi 2 parti halinde karisima ekleyin, bir balon tel yardimiyla iyice karistirin.
7- 26 cm capindaki kek kalibinizi onceden yaglayin ve unla kaplayin, firininizi 180 dereceye ayarlayin, isinsin. Karisimi kaliba dokun ve yaklasik 40-45 dakika uzeri kizarana kadar pisirin.
8- Tamamen soguduktan sonra kaliptan cikarin ve susleyerek servis yapin.


bu resim kalıptan çıkmadan önceki hali:




bu resim de fırına girmeden önceki hali: not: ben silikon kalıpla yapmama rağmen tarife harfiyen uymak adına yağladım ve unladım:) abarttım...kabul:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder