22 Mart 2014 Cumartesi

Gelincik Otu Mücveri


Pazarda bir teyze satıyordu. Ayvalık'ta sıcak otu yapılan gelincik otuyla bu aynı mı bilemiyorum ama ben sıcak ot yapmadım çünkü satan teyze köftesini yapıcan değil mi dedi. Ben de tarif istedim.


Teyze köfte gibi yoğurucan dedi , gelinciği ince kıyıp. soğan koyarsan sarmısak koyamazsın nane koyarsan maydanoz koyamazsın dedi. Çok ta uzatmadı:) Ben kuru soğan ve taze kişnişte karar kıldım.

Yaklaşık yarım kilo olan gelinciğin köklerini attım, yıkadım ( pırıl pırıldı, kaç su yıkadım toprak çıkmadı gibi birşey) , suyunu süzdürdüm.




Robotta önce soğanı çektim, gelincikleri ve bir avuç taze kişnişi ekledim. İyice çekince 2 yumurta, tuz, 1 çay kaşığı kimyon, 1 çay kaşığı karabiber, 1 çay kaşığı karbonat, 3 çorba kaşığı buğday unu, 2 çorba kaşığı galete unu, 1 çorba kaşığı mısır unu ekledim.

Sağdaki görüntü oluştu. Hala patpatlanacak kıvama gelmeyince ve mücver kıvamını görünce köfteden vazgeçtim:)




Dondurma kaşığını suya batıra batıra harçtan malzemeyi alıp zeytinyağında kızarttım.

Güzel ve hafif bir mücver oldu. Mısır unu hoş bir aroma vermiş. Kişnişi bastırmış sağolsun:)

Dışı kıtırımsı içi yumuşak, hoşuma giden de böylesi.

16 parça çıktı bu harçtan. Toplam 1 çay bardağı zeytinyağı kullandım. Çok ta yağ çekmedi yani.

Afiyet olsun:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder