13 Şubat 2014 Perşembe

Sütlü Yaş Mayalı Acele Poğaça

Dün akşam balığı yıkadım, suyunun süzülmesini beklerken canımın poğaça istediğini farkettim:)

Bu acil poğaça oldu:) fırına girene kadar 15 dakikamı aldı, 10 dakika hamurun dinlenmesi hariç tabii. Hamur beklerken, lorlu dereotlu harç yaptım.

Bir su bardağı sıcak sütte bir paket yaş mayayı erittim. Bir çay bardağı yağ ve 3 çay kaşığı tuz ekledim ılınan sütteki mayalı karışıma. Yoğurma kabıma 1 buçuk su bardağı un eledim. Sıvı karışımı ortaya döktüm. yoğurmaya başladım. Ele yapışmayacak ama yumuşak olana kadar un ekledim. Yaklaşık 2 su bardağı oldu un toplamda. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayıp avcumda genişlettim, harcı koyup kapadım. Zeytinyağı sürdüğüm borcamlara dizdim.
Ben bir yandan balık ve salatayla uğraştığım için poğaçaya yumurta sarısı bile sürmedim. Hoş bir poğaça oldu yine de , kahvaltıda güzelce yedik:)

Hamurun mayalanması için 1 saat kadar beklerseniz sanırım daha pofuduk olur bu hamur, benim pek acelem vardı...

Fırından çıkınca fırçayla yağladım poğaçaları biraz.

Afiyet olsun:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder