19 Şubat 2014 Çarşamba

Mandalina sulu Zeytinyağlı pırasa ve brüksel lahanası

Deneysel bir yemek yaptım, sonuç güzel:)

Soğanı bayılttım, birkaç diş sarmısak ve bir havuç ekledim. Brüksel lahanalarının köklerini kesip fazla üst kabuğunu atıp güzelce yıkadım. Üç sap ta pırasam vardı, beyaz tarafları. Dün yeşil kısımlarını börek harcında kullanmıştım. Pırasaları da ikişer parmak kadar kestim.

Pırasa ve lahanaları da birkaç dakika kavurdum.

Geçen hafta mandalinaları hiç alışveriş yapmadığım bir satıcıdan almıştım. Bir kilonun nerdeyse yarısı çürükçeydi. Onların çok çürük olmayanlarının sularını sıktım. 4 mandalina suyu koydum :) Bir çay bardağı da sıcak su ekledim.

Kısık ateşte 20 dakika pişti. Altını kapadım, bir tatlı kaşığı tuz ve bir çay kaşığı ta toz şeker attım. Mandalina suyu bol bunda diye şekeri abartmadım.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder