14 Şubat 2014 Cuma

Karnıbahar Turşusu

İlk turşumu bugün kurdum:) 10 güne olacakmış...bakalım nasıl olacak...yazarım...

Tarifi bu adresten aldım; http://dogada.blogspot.com.tr/2008/02/karnabahar-turusu.html Gül hanıma teşekkür ediyorum.


Tariften tek farkı ben mor lahana koymadım, unutmuşum almayı...

Tarif şöyle:

1 adet karnıbahar
1/2 çay bardağı iri turşuluk tuz
1/2 çay bardağı sirke
1/2 limon veya nohut kadar limon tuzu
1 baş sarımsak
4 adet havuç
1 litre kaynayıp soğutulmuş su (tuz ile birlikte kaynayacak )
suyu az gelirse tekrar aynı ölçüde kaynatılıp soğutulacak
YAPILIŞI
Karnıbaharlar kaynayan tuzlu suda çok az haşlanır, soğutulur. Kaynayıp soğutulan tuzlu su bir kavanoza doldurulur, içine karnabaharlar , soyulup verev kesilen havuçlar , sarımsaklar eklenir
üzerine sirke ,limon tuzu eklenip kavanozun kapağı sıkı bir şekilde kapatılır. Soğuk olmayan ve karanlık bir ortamda 10 gün sonra yemeye hazır olur. ( Ben ekstra olarak bir avuç kaya tuzu daha attım kavanozu kapatırken.)

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder