24 Aralık 2013 Salı

Kırmızı mercimek çorbası


En sade mercimek çorbam.

Bir su bardağı yıkanmış mercimek ve bir baş soğana bir kahve fincanı bulgur ekledim, sıcak su koydum, pişirdim. Biz yoğun çorba sevdiğimizden 3 su bardağı yetti.


20 dakikada iyice kabaran malzemeyi bızzzt :) yaptım. ( blender...) Bir çorba kaşığı domates salçasını sıcak suyla sulandırıp ekledim. Yeterli miktar tuz ve bir çay kaşığı karabiber koydum.

Kızdırılmış  üç çorba kaşığı zeytinyağına kuru naneyi koyup bir dakika kavurdum ve sıcak sıcak çorba tenceresine ekledim.

Biz kaseye servis yapınca sirke de ekleriz bu çorbaya.

Deneyin bence...

Afiyet olsun:)

Püf nokta: Kuru naneyi evde kendiniz yapmıyorsanız, hazır alıyorsanız, mutlaka yıkayın ve kaşıkla üstte kalanları kullanın, dibi çamur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder